Hur blir man piercare?
Inlägg #2
15 Oct 2007
För att lära dej pierca ska du gå en 1årig lärlingspraktik,det finns inga utbildningar idag som är värda pengarna,bara ett försök att snuva ungdommar på pengar,typ Blomdahl´s piercing kurser...skrattretande...du bör kontakta en piercingstudio nära dej och presentera dej och din önskan om att få lära dej yrket,kanske måste du flytta tillfälligt men det gäller ju många utbildningar,lycka till i ditt sökande och har du frågor så kontakta mej på info@bodyhole.nu,mvh:pierce/bodyhole-sekreterare i ASAP-sweden/ www.asap-sweden.com
Inlägg #4
16 Oct 2007
det avgör du själv.
En polare gick som lärling i 3 v nyss. Och hon piercar nu.
Hon har jobbat som sjuksköterska så har vana från nålar osv.
Men finns ingen tid för hur länge du måste gå som lärling, när du känner att du kan allt osv så är det bara tuta och köra.
En polare gick som lärling i 3 v nyss. Och hon piercar nu.
Hon har jobbat som sjuksköterska så har vana från nålar osv.
Men finns ingen tid för hur länge du måste gå som lärling, när du känner att du kan allt osv så är det bara tuta och köra.
www.lefthandtattoo.se www.fafnir.se www.houseofpain-sthlm.com
Inlägg #10
29 Mar 2008
utbildad USKA är en bra start som sagt
det svåra är inte att sticka, vem som helst som har 1 fungerande öga och 2 händer kan göra det.(märkte ni att jag inte nämde något om krav på hjärna?
) det svåra är anatomin av den mänskliga kroppen och vad som händer när man sticker ett hål i kroppen och hur man ska göra OM problem uppstår. mitt tips är läs! så mycket du bara kan om piercing och kroppen, sårvård ect ect. som vi alla vet knowledge is power
lycka till man ska alltid följa sitt hjärta!
Stay safe //Mattias
lycka till man ska alltid följa sitt hjärta!
Stay safe //Mattias
Always remember to pillage BEFORE you burn.
*Stay safe*
*Stay safe*
Inlägg #12
13 Dec 2011
Har själv kollat upp lite om kursen och måste erkänna att jag är ganska sugen på att ta den själv. Förutom att dom har både nationella och internationella studios i ryggen så har dom nåt som dom kallar "nurse talks", alltså en hel dag där en sjuksköterska kommer och undervisar. Och bor man långt ifrån Malmö så ingår logi och dessutom så står dom för lunchen. För allt som ingår i priset tycker jag det verkar vara mer än värt det!
Inlägg #13
13 Dec 2011
Hi you guys, i have been around this industrie a very long time and i cab asure yoou there are no thing as good piercing courses . they all make money from you and they have NO depth in their learning , the ONLY way to have a good trianing is to learning from a apprentiship , of course if you want to spend your money , do it ! it just have NO value of intrestest in this line of work , you can check my work on FB , go to Anders The Piercin Guy .
Cheerrs
Cheerrs

Bloggar

Medlem
Gick med: 12 Oct 2007