Kan vi hjälpas åt att lösa de här: Sitter fåglarna när dom står, eller är det tvärtom?
SPT är död, länge leve SRT.
Inlägg #4
24 Nov 2007
SRT is alive!
Hemsidan är så gott som klar, men kommer att flyttas till sin rätta domän inom kort. Tillsvidare kan ni besöka SRT på http://srt.glo.nu.
Härifrån går det alldeles utmärkt för tatuerare att ansöka om medlemsskap.
Jag fortsätter att hålla er uppdaterade allteftersom
Redigerad av: Fafnir 2007-11-24 21:16:47
Hemsidan är så gott som klar, men kommer att flyttas till sin rätta domän inom kort. Tillsvidare kan ni besöka SRT på http://srt.glo.nu.
Härifrån går det alldeles utmärkt för tatuerare att ansöka om medlemsskap.
Jag fortsätter att hålla er uppdaterade allteftersom
Redigerad av: Fafnir 2007-11-24 21:16:47
Inlägg #7
12 Dec 2007
gaddad skrev:
Ja där ser man, själv har man aldrig blivit tatuerad av någon SPT/SRT-tatuerare, men mina tatueringar blev ändå bra, fast det är bra att det finns en förening som verkar för att få en lagstadning om tatueringar i Sverige.
Nu tryckte jag på rapportera knappen igen istället för citera... Sorry
Vi jobbar också med att alla tatuerare skall följa nödvändiga hygienkrav, ett ökat nätverkande tatuerare emellan, främja tatueringskonsten på alla tänkbara plan vare sig det handlar om att informera, motarbeta underliga myndighets idéer om/när dom dyker upp, krossa fördomar som gör det svårt för tatuerare att skaffa sig försäkringar etc.
Tanken är att SRT skall verka som en branchorganisation. SPT tror jag har varit omkring 30 tatuerare de senaste åren att jämföra antalet verksamma i Sverige. SRT är helt nystartat så det är inte underligt om du ännu inte blivit tatuerad av en, men sannolikheten är stor att du har blivit tatuerad av en blivande SRT medlem
Inlägg #11
20 Feb 2008
iseedeadpeople: Tack för input 
respekt: Ja du...se inkhouse svar.
inkhouse: Jag hade behövt en sisådär 20 timmat till/dygn. Har avslutat några uppdrag för att inte rasa samman helt, men SRT och Studion är prior ett just nu
respekt: Ja du...se inkhouse svar.
inkhouse: Jag hade behövt en sisådär 20 timmat till/dygn. Har avslutat några uppdrag för att inte rasa samman helt, men SRT och Studion är prior ett just nu
Inlägg #12
26 Feb 2008
Intressant, jag visste inte det.
Det var typ 4 år sen jag tatuerade mig (innan idag, då jag gjorde min 3:e tatuering) men då för 4 år sen hette det ju SPT, och jag skulle hjälpa min kompis för ett tag sen hitta en bra tatuerare i Stockholmstrakten och då letade jag efter SPT's sida som jag då ju inte hittade..
Då vet jag att det heter SRT nu då.
Min tatuerare idag var väl dock inte registrerad tror jag, men ja, många jag känner hade rekommenderat dom så jag gick dit, då jag tyckte dom lät bra och verkade även duktiga enligt hemsidan.
Nöjd blev jag iaf
Fast helst hade jag alltid viljat ha samma tatuerare, men då den SRT-studion Evil Twins ligger i Helsingborg, är det lite långt att åka varje gång.. så jag blev ju tvungen att väja en här uppe nu..
Redigerad av: Vikutooria 2008-02-26 19:17:59
Det var typ 4 år sen jag tatuerade mig (innan idag, då jag gjorde min 3:e tatuering) men då för 4 år sen hette det ju SPT, och jag skulle hjälpa min kompis för ett tag sen hitta en bra tatuerare i Stockholmstrakten och då letade jag efter SPT's sida som jag då ju inte hittade..
Då vet jag att det heter SRT nu då.
Min tatuerare idag var väl dock inte registrerad tror jag, men ja, många jag känner hade rekommenderat dom så jag gick dit, då jag tyckte dom lät bra och verkade även duktiga enligt hemsidan.
Nöjd blev jag iaf
Fast helst hade jag alltid viljat ha samma tatuerare, men då den SRT-studion Evil Twins ligger i Helsingborg, är det lite långt att åka varje gång.. så jag blev ju tvungen att väja en här uppe nu..
Redigerad av: Vikutooria 2008-02-26 19:17:59
Inlägg #13
13 Apr 2008
Kan så här lite i efterhand informera om att SRT höll ett styrelsemöte i Örebro för ngn månad sedan. Som det ser ut kommer nästa stormöte hållas i Stockholm i oktober...

Bloggar

Artist
Gick med: 18 Sep 2007
I korthet kan sägas att SPT nu är död som organisation och efterföljs av SRT -Sveriges Registrerade Tatuerare.
Tanken med detta är bla. att försöka få till stånd en så kraftfull organisation som möjligt, så att vi kan göra vår röst hörd gentemot myndigheter, politiker etc.
Ni som tatuerare har nu en unik möjlighet att ansluta er till och påverka tatueringsbranchens och SRTs framtid.
Detta är en snabb kortfattad information för att fånga er uppmärksamhet och ert intresse. Just nu sammanställs pressmaterialet, renskrivs protokollet från mötet och skapas SRTs nya hemsida.
Håll ett öga på denna tråd så skall jag meddela när sidan ligger uppe, hur man ansluter sig etc.
Peter Svensson -Art by Fafnir
Är tillsammans med Isak (Eaststreet) suppleanter i SRT och "områdesansvariga" för Stockholmsdistriktet.
Porky Royale Tattoo
Snart ny hemsida: porkyroyale.se...
- www.fafnir.se -