IDAG Inloggade: 87   Kommentarer: 1   Bilder: 8
gaddad.se
Användarnamn:
Lösenord:

Glömt lösenord?   Bli medlem

elickzir ink

Fastersixth
Medlem

Gick med: 27 Dec 2010
Arrow Inlägg #1  27 Dec 2010
Någon som vet något om dessa killar? De finns på Götgatan i Stockholm.

Är de duktiga?

Bra/dåliga erfarenheter?

www.elickzirink.se/

/F
Fastersixth
Medlem

Arrow Inlägg #2  27 Dec 2010
Ingen som hört talas om dem förut eller blivit gaddade av dem hos en annan studio?
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #3  31 Dec 2010
Jag skulle rekommendera att du kollar upp någon av följande studios istället. De håller toppklass och har koll på hygienen. Visst, du får vänta längre och betala mer, men dina kompisar slipper ljuga för dig och säga att din billiga tatuering som ser billig ut är skitsnygg. Dessutom slipper du hepatit och HIV.

Porky Royal (fd Art by Fafnir)
Infamous Studio
King Carlos
Swahili Bob's
Sthlm Classic Tattoo
East Street
Salvation Tattoo
Fastersixth
Medlem

Arrow Inlägg #4  2 Jan 2011
Tack för hjälpen Thomas!
emssal
Medlem

Gick med: 9 Jan 2011
Arrow Inlägg #5  9 Jan 2011
Tackar också för info men skulle gärna vilja veta om du har något konkret exempel på att detta är en dålig studio. Självklart är det bra att få en lista på de som du vet är bra studios men jag är ändå tacksam för mer konkret info om Elickzir Ink.

ThomasNMA skrev:Jag skulle rekommendera att du kollar upp någon av följande studios istället. De håller toppklass och har koll på hygienen. Visst, du får vänta längre och betala mer, men dina kompisar slipper ljuga för dig och säga att din billiga tatuering som ser billig ut är skitsnygg. Dessutom slipper du hepatit och HIV.

Porky Royal (fd Art by Fafnir)
Infamous Studio
King Carlos
Swahili Bob's
Sthlm Classic Tattoo
East Street
Salvation Tattoo
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #6  9 Jan 2011
Några varningsklockor:

-Vissa saker de gjort är misstänkt lika saker jag sett tidigare. Det är inte okej att kopiera andras jobb.
-När en utövare har diplom som säger att de är "legitimerade tatuerare" eller nåt liknande blir man misstänksam. Någon sådan legitimering finns inte.
-Avsaknad av skyddsbarriär (engångsplast) på verktyg och arbetsytor tyder på undermålig hygienstandard som utsätter både utövare och klient för allvarliga risker. Bara för att man har en autoklav och använder handskar betyder det inte att hygien och sterilprocesser automagiskt är dandy.
-De är inhysta hos en frisörsalong (skulle du köpa biff hos skomakaren eller laga cykeln på ICA?).
-Det tekniska utförandet är minst sagt varierande.

Det finns fler saker jag skulle kunna peka på, men det faller mer inom ramen för personligt tycke och smak och känns inte relevant. Det jag kan säga är att jag hoppas att de foton på nygjorda tatueringar som tycks vara tagna i någons sovrum inte också är gjorda där.

Det finns definitivt sämre och ännu mer ohygieniska tatuerare i Stockholm, men det finns också oerhört många bättre.
emssal
Medlem

Gick med: 9 Jan 2011
Arrow Inlägg #7  10 Jan 2011
Tack för info, då nappar jag inte på deras erbjudande :-)
Porky Pete
Artist

Gick med: 18 Sep 2007
Arrow Inlägg #8  12 Jan 2011
Tack för lovorden, Thomas :)
- Porky Pete

Porky Royale Tattoo

Snart ny hemsida: porkyroyale.se...

- www.fafnir.se -
sandra_a
Medlem

Gick med: 18 Aug 2011
Arrow Inlägg #9  18 Aug 2011
VARNING UTFÄRDAS!!!!

Fick ett presentkort på Elickzir Ink som jag utnyttjade i Juni 2011.
Trots att jag visste exakt vilket motiv jag önskade och hade bilder med mig försökte Enrique få mig att göra ngt helt annat!
Det blev rätt bra till slut men några veckor senare skulle jag fixa till färgen och bokade ny tid. Var där personligen.
När jag kommer på bokad dag/tid har Enrique SLUTAT 3dgr efter jag varit där och sålt stället till ngn annan.
Befinner sig tydligen på semester dessutom. Ingen har ringt och informerat mig om detta.
Efter lite diskussioner kunde den nya killen fixa till det hela. Nu är jag nöjd.

Dessutom kom en kille med presentkort på laserborttagning.
Ngn sådan finns inte längre på Elickzir Ink eftersom Enrique tagit med sig utrustningen.
Så VARNING VARNING välj ett annat ställe och skit i dessa oseriösa tatuerare som bara försvinner.
och byter ägare.

//Sandra

Fastersixth skrev:Någon som vet något om dessa killar? De finns på Götgatan i Stockholm.

Är de duktiga?

Bra/dåliga erfarenheter?

www.elickzirink.se/

/F
KieferLee
Medlem

Gick med: 15 Aug 2010
Arrow Inlägg #10  26 Aug 2011
De nya killarna och tjejen som är där nu (de som köpte av Enrique) har koll på vad de gör.
De har behållit namnet på studion men bara så alla vet är de inte oseriösa eller på något sätt sämre än andra studios i Sthlm. Jag håller på skapa en tatuering med Rodrigo som gaddar där och han är lyhörd och grymt duktig på vad han gör.
De håller hygienstandarden och jag hoppas att de inte smutskastas nu bara för att killen innan (som jag också träffat av andra orsaker) inte var helt hundra. Jag har bara bra erfarenheter från Elickzir sen dom startat om med nya ägare! SÅ!
Senast redigerad26 aug 2011 av KieferLee
KrazyK8
Medlem

Gick med: 26 Aug 2011
Arrow Inlägg #11  26 Aug 2011
Har bara träffat den nya ägaren och han är riktigt duktig enligt mig. Hygien hade de koll på och allt var inplastat och rent då jag var där. Håller på med några motiv med Rodrigo som jag kan rekommendera ett besök hos!
Shanarya
Medlem

Gick med: 31 Aug 2011
Arrow Inlägg #12  31 Aug 2011
Jag var där igår och jag är jätte nöjd.
Jag gaddade mig för första gången efter 30 års funderande i Thailand.
Motivet var redan klart så det var bara att sätta igång. Eftersom det var min första gaddning och den sitter långt ner på benet vid vristen så gjorde det jätte ont. Så den han inte bli klar.

Jag åkte till Eleckzir Inc på Götgatan och träffade den nya ägaren Rodrigo.
Han tittade på teckningen och min gadning på benet och sa att på tisdag kan jag fixa den åt dig.
Rodrigo var den som fixade till min tatuering som nu är super snygg.
Han har jobbat med att gadda i 8 år och jag tycker han är duktig.
Ska se om jag kan lägga in en bild så ni kan se före och efter
lovelovelove
Medlem

Gick med: 8 Apr 2012
Arrow Inlägg #13  8 Apr 2012
oseriösa!!! dåligt bemötande och tjejen som sitter i kassan får en att vilja gå därifrån.
det är litet, smutsigt, hög musik, mycket spring.
sen om man vill tatuera sig utan att alla tittar eller springer in så ska man inte tatuera sig där.
sen hans flickvän som springer där. så oseriöst .dålig hemsida åxså.
dom kan inte göra komplicerade tattoos.
Erikga
Medlem

Gick med: 13 Aug 2013
Arrow Inlägg #14  10 Oct 2013
Ojoj efter att läst detta ångrar jag mig att jag ej läste innan jag gick dit.
Håller på att reda ut en jädra soppa. Var där och killen som tatuerade mig glömde en bokstav i namnet.
David som är chef verkar dock tagit detta på allvar och lovar kompensation. Men vad det blir får vi se. Ena stunden ska en cover up ersättas ( att jag kan gå till en annan studio ) andra stunden ta bort med laser.! 3 att dom ska göra om den.
Dock stort plus till David som faktiskt engagerat sig i detta.

Som nån annan skrev så var det mycket spring där. Han som tatuerade mig hade en kompis där som var med nästan hela tiden under tatueringen. Och det kändes som det var mer intressant att ha roligt med han än att utföra själva tatueringen.