IDAG Inloggade: 815   Kommentarer: 58   Bilder: 41
gaddad.se
Användarnamn:
Lösenord:

Glömt lösenord?   Bli medlem

Är denna förslagslåda viktig?

r_o_n
VIP-Medlem

Gick med: 28 Nov 2008
Arrow Inlägg #1  3 Feb 2010
Tar ni till er de förslag som lämnas?

Fortfarande saknas en del formatering när man ska skriva inlägg. img-taggar för bildlänkar, vore bra, bifoga fil, om man vill lägga in en bild från datorn.
Ingen riktig sökfunktion, själv gör jag så att jag skriver in domänen i google och söker via avancerad sökning
http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hs=ecc&num=100&q=s%C3%B6kfunktion+site%3Agaddad.se&btnG=S%C3%B6k&meta=&aq=f&oq=

Finns ingen förhandsgranskning.
Man får ingen avisering när någon svarar i en tråd man skapat eller skrivit i. Avsaknaden av detta dödar ett forum på sikt. Man vet ju aldrig vad som postats i de trådar man själv skrivit i.
Att man som default har att man hamnar vid sista inlägget när man klickar på en tråd i listan över senaste inlägg.

Kort sagt. Kika runt på andra forum med kommersiella mjukvaror och försök överföra de mer basala funktionerna från dessa. Om ni nu själva ska utveckla gränssnittet. :)

Själv hade jag besökt forumet oftare om det var smidigare att använda. :)
Senast redigerad3 feb 2010 av r_o_n
Stuve
Webmaster

Gick med: 17 Jul 2006
Arrow Inlägg #2  4 Feb 2010
Hej
Självklart är den viktig, och vi tittar alltid i denna förslagslåda när vi genomför ändringar. Nu senaste denna vecka så har vi byggt blockerafunktion och även bläddring i användarens bilder...

Så, till problemet med forumet, det har nu blivit dags att ta tag i det och vi har avsatt en utvecklare som bara kommer jobba med forumet.
För att de skall bli så bra som möjligt tänker jag köra en öppen "spec här i denna tråd. så att alla medelammar kan fylla på med önskemål och läsa igenom.

Jag börjar fylla i det vi har kommit fram till så länge så fyller vi på eftersom:

FORUMSPEC:
* Forummeny
Uppe i högerhörnet så skall det skapas en ny liten meny, alltså högerställt på samma rad som det står FORUMINDEX när man går in på forumet i menyn
- Senaste inläggen. Lista 20 senaste inläggen och i vilka trådar.
- Senaste trådarna - Lista 20 senast skapade tråden.
- Mina prenumerationer - lista trådar man preunmererar på, här skall man kunna säga upp prenumeration för varje tråd..
När det blir ett inlägg i en tråd man skapat eller en tråd man prenumererar på så skall forumikonen uppe i högerhönret blinka och man kommer till en översikt med trådar man har nya svar på om man klickar på den...Man skall även kunna klicka i så man får e-postavisering på nya inlägg på trådar man prenumererar på
- Regler länk till tråd som innehåller våra forumregler.
- Sök inlägg - söksida med: Sök med nyckelord (ange ett nyckelord eller fras att söka efter)

*Funktioner:
ladda upp attachments, ajaxfunktion med att lägga till fler filer fil. ev även [IMG]-taggar ??

Adminfunktioner

Förhandsgransking

SEO vänliga länkar ala flashback

Redigera sina egna inlägg + rubrik.

se tråden man svarar i under "skriv ett svar" rutan när man skall posta nytt inlägg i tråd.

Fler förslag???
Kan vi hjälpas åt att lösa de här: Sitter fåglarna när dom står, eller är det tvärtom?
r_o_n
VIP-Medlem

Arrow Inlägg #3  4 Feb 2010
Häpp, där steg ni ett par pinnhål. :) Tack för ett omfattande svar.
r_o_n
VIP-Medlem

Arrow Inlägg #4  5 Feb 2010
Snabblänk i navigeringen "Dagens inlägg" eller "Nya inlägg sedan ditt förra besök"
r_o_n
VIP-Medlem

Arrow Inlägg #5  6 Feb 2010
Kan ni lägga till en funktion till?

Om man vill radera hela sin profil samt alla inlägg och bilder man har lagt in i/på forumet.
Borde vara enkelt att lägga allt på en klickbar "knapp" på profilsidan.
xtonic
Medlem

Gick med: 24 Mar 2010
Arrow Inlägg #6  25 Mar 2010
Sökning på användare (så att man får upp alla deras inlägg). Och även "visa alla inlägg" länk på profilen man besöker, så att man får upp en lista på användarens inlägg.

Hade det inte varit lättare att modda ett av alla hundratals färdiga forumpaket, än att skapa ett nytt? För att inte nämna, hundra gånger billigare, om ni nu betalar för programmeringen.
Senast redigerad25 mar 2010 av xtonic