IDAG Inloggade: 669   Kommentarer: 59   Bilder: 41
gaddad.se
Användarnamn:
Lösenord:

Glömt lösenord?   Bli medlem

Nolltolerans för hemmatatueringar på gaddad

FrökenYr
Medlem

Gick med: 9 Apr 2007
Arrow Inlägg #1  8 Jun 2009
Nyss kollade jag in på de senaste tatueringarna (inte uppladdade av artister för en gångs skull). Men vad är det egentligen för bilder folk laddar upp? Inte tillräckligt hemskt blir det för mina fotoögon när oskarpa-mobilbilder-tagna-i-spegeln bilder dyker upp utan också mer än hälften av alla nya bilder är Hemmatatueringar. Ni måste sjävla förstå (även ni som lägger ut dessa bilder) att dom förstör hela gaddad.se, och inte glömma alla duktiga artister som skall behöva jämförda med hemmafifflare.

I vilket fall som helst tycker jag att Gaddad.se skall ta ställning till hemmatatuerare, dess risker och att man bör få in mer tänket att folk skall bli inspirerade och inte inledda i fel spår (för jag hoppas att alla här håller med om att det bör vara nolltolerans på hemma(/fylle)tatueringar) och därför istället satsa på att samla in mera studios och artister till sajten och att stänga ute alla hemmatatueringar. För det är inte det minsta inspirerande att kolla på dessa hemska bilder, eller hur?
Caroline rullgardin
Senast redigerad8 jun 2009 av FrökenYr
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #2  8 Jun 2009
Riktigt vettigt..

Jag håller med tillfullo.
Stuve
Webmaster

Gick med: 17 Jul 2006
Arrow Inlägg #3  8 Jun 2009
Kan bara hålla med...

Tyvärr så har de dragit ut rejält på tiden att få till en fungerande Admin/moderator del till sidan då de har varit annat att gå till..
Men,...IKVÄLL händer det =))

vi kommer att få till så vi kan lägga till admins osv nu väldigt snart, så då kommer vi se över regler, vilka som skall vara admins, VAD som skall få komma upp på gaddad.se

vi har även funderingar på att radera alla skit, de svåra är vart man skall sätta gränsen helt enkelt....väldigt svårt..

"oseriösa tatueringar tolereras inte" är typ en regel ja skulle vilja ha, men hur formulerar man den så att man vet va som får laddas upp eller inte..
förslag?
Kan vi hjälpas åt att lösa de här: Sitter fåglarna när dom står, eller är det tvärtom?
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #4  8 Jun 2009
efter lite tanke så kom ja fram till:

Under tatueringar så skall BARA tatueringar gjorda SERIÖST hos studios laddas upp..

OM man nu vill ladda upp annat, så får man isåfall göra de i sitt privata fotoalbum..

Jag tror de är det bästa.. va tror som det???

Mvh
Kan vi hjälpas åt att lösa de här: Sitter fåglarna när dom står, eller är det tvärtom?
FrökenYr
Medlem

Arrow Inlägg #5  8 Jun 2009
Det känns bra att ni har tänkt igenom detta, för det drar ner väldigt mycket på sidan.
Men mitt förslag är helt enkelt, att man får inte ladda upp tatueringar om det inte är från någon studio. Då kommer ett till problem; hur vet man att "pelles tattoo" inte är är en studio? Mitt förslag är att man försöker bredda ut studio listan eller att medlemmar själva tipsar om studios eller skickar in studionamn "till Granskning".

ja, det låter vettigt!
Caroline rullgardin
J.Risberg
Medlem

Gick med: 15 Dec 2008
Arrow Inlägg #6  8 Jun 2009
bra tråd!!!
FrökenYr
Medlem

Arrow Inlägg #7  8 Jun 2009
det är helt klart en vettig och viktig fråga (för mig i alla fall)

Jag tänkte att om man kunde öppna en tråd om "Studios i sverige" där alla får chansen att skriva ner Studio namn, hemsida, adress så har alla möjligheten att hjälpa till med studiolistan. Man kanske också kunde ha där man först filtrerar län om det blir alldeles för många namn i slutändan.

Skulle det vara till hjälp? Själv hittade jag en lista på den liknande sidan Tattoo.se en lista med studios i sverige med tillhörande hemsida. Länken är i alla fall : http://www.tattoo.se/forum/index.php?showtopic=3432&pid=23810&mode=threaded&show=&st=&
Caroline rullgardin
Senast redigerad8 jun 2009 av FrökenYr
marc30
Admin

Gick med: 8 Dec 2007
Arrow Inlägg #8  8 Jun 2009
Novum - Det finns redan en sån tråd här...

http://www.gaddad.se/forum/thread/963/
FrökenYr
Medlem

Arrow Inlägg #9  8 Jun 2009
marc30 skrev:Novum - Det finns redan en sån tråd här...

http://www.gaddad.se/forum/thread/963/

ja just det ja, då blir detta en påminnelse då :)
Caroline rullgardin
Knixman
Medlem

Gick med: 24 Jul 2007
Arrow Inlägg #10  8 Jun 2009
Amen to that!
The biggest difference between you and me is that I've actually been there and done that
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #11  16 Sep 2009
kan man inte ha hemma tattos i en egen kategori bland bilderna bara så man kan välja studios eller home made?
Ink Addicted
VIP-Medlem

Gick med: 30 Aug 2006
Arrow Inlägg #12  17 Sep 2009
Stuve skrev:efter lite tanke så kom ja fram till:

Under tatueringar så skall BARA tatueringar gjorda SERIÖST hos studios laddas upp..

OM man nu vill ladda upp annat, så får man isåfall göra de i sitt privata fotoalbum..

Jag tror de är det bästa.. va tror som det???

Mvh

För det första helt klart en vändning åt rätt håll med att ta bort alla hemma gaddningar men jag vill ännu en gång dra det längre än att bara inte kunna ladda upp bilderna under tatueringar kategorin.
Det borde inte gå att laddas upp i nån sorts mapp alls.
Så det är nu är det spräng fyllt med hemma tatueringar i mapparna hos folk hit o dit.
Ska gaddad ta stälnning mot detta bör inte alls hemma tatueringar accepteras under någon mapp.
Tatueringar enbart under kategorin tatueringar med studio och tatuerarens namn framme.
Bort med all skit nu och ta ställning.
Liberate Tu Temet Ex Inferis
FrökenYr
Medlem

Arrow Inlägg #13  17 Sep 2009
jag förstår inte ens varför folk skulle vilja ladda upp en bild på en hemmagadd med tillhörande text "ska snart fixas till"....helt idiotiskt
Caroline rullgardin
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #14  17 Sep 2009
Tycker bara det ska finnas 3 mappar, tatueringar,piercing och skiss.
Vill jag dela med mig/titta på folks privata bilder så har jag msn/facebook till det, synd att denna sida börjar likna facebook mer o mer..

Ang tatueringarna så borde alla bilder som läggs upp granskas innan dom publiceras, (skaffa fler bild-admins) och med granskas så ingår kontroll av bildkvalite, så det inte är en söt 18åring med VGA-kamera på mobilen som fotar sig i spegeln där fokus ligger på bröst/muskler
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #15  17 Sep 2009
whoa__ skrev:Tycker bara det ska finnas 3 mappar, tatueringar,piercing och skiss.
Vill jag dela med mig/titta på folks privata bilder så har jag msn/facebook till det, synd att denna sida börjar likna facebook mer o mer..

Ang tatueringarna så borde alla bilder som läggs upp granskas innan dom publiceras, (skaffa fler bild-admins) och med granskas så ingår kontroll av bildkvalite, så det inte är en söt 18åring med VGA-kamera på mobilen som fotar sig i spegeln där fokus ligger på bröst/muskler

Men. de är inte direkt många här jag har på MSN/Facebook.

Tycker det är en självklarhet att man skall ha en sån sektion på gaddad för andra bilder än tatueringar/piercingar. blir roligare så.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #16  17 Sep 2009
Klart det ska få finnas halvtaskiga tatueringar på gaddad också vi är väl många som har tatuerat oss innan dessa fantastiska konstnärer som nu finns fanns. Har man någongång på 70-80 talet sprungit omkring nere i nyhavn så har man säkert en eller flera halvtaskiga tatueringar som idag skulle ses som hemmapuleri men som då var stor konst.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #17  17 Sep 2009
Xtender skrev:Klart det ska få finnas halvtaskiga tatueringar på gaddad också vi är väl många som har tatuerat oss innan dessa fantastiska konstnärer som nu finns fanns. Har man någongång på 70-80 talet sprungit omkring nere i nyhavn så har man säkert en eller flera halvtaskiga tatueringar som idag skulle ses som hemmapuleri men som då var stor konst.

japp det fanns ju inte så mycket å välja på då så nog har man några mindre bra alster men på den tiden va dom grymma .

å jag vägrar å göra cover upp på dom för så var det då. å det ä lite roligt å kunna jämföra på sej själv hur konsten har utvecklats.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #18  17 Sep 2009
Jag håller med Stuve, det är inte många av dom som jag pratar med här som jag har på msn/facebook och eftersom det här är ett sätt att vara social så är det ganska trevligt att få en om än en väldigt liten inblick i vad det är för människor o vad dom har för sig...

Fan.. det där blev offtopic.
Tvåbarnspappan
Medlem

Gick med: 12 Apr 2008
Arrow Inlägg #19  14 Jul 2010
Nookie skrev:Nyss kollade jag in på de senaste tatueringarna (inte uppladdade av artister för en gångs skull). Men vad är det egentligen för bilder folk laddar upp? Inte tillräckligt hemskt blir det för mina fotoögon när oskarpa-mobilbilder-tagna-i-spegeln bilder dyker upp utan också mer än hälften av alla nya bilder är Hemmatatueringar. Ni måste sjävla förstå (även ni som lägger ut dessa bilder) att dom förstör hela gaddad.se, och inte glömma alla duktiga artister som skall behöva jämförda med hemmafifflare.

I vilket fall som helst tycker jag att Gaddad.se skall ta ställning till hemmatatuerare, dess risker och att man bör få in mer tänket att folk skall bli inspirerade och inte inledda i fel spår (för jag hoppas att alla här håller med om att det bör vara nolltolerans på hemma(/fylle)tatueringar) och därför istället satsa på att samla in mera studios och artister till sajten och att stänga ute alla hemmatatueringar. För det är inte det minsta inspirerande att kolla på dessa hemska bilder, eller hur?

Jag håller verkligen med dig om det du skriver om hemma tatuerare.
Här samtalas det också om ämnet men vet inte om det har gjorts något åt problemet http://www.gaddad.se/forum/thread/3712/
"Oh, so they have internet on computers now" Homer Simpson