IDAG Inloggade: 30   Kommentarer: 1   Bilder: 7
gaddad.se
Användarnamn:
Lösenord:

Glömt lösenord?   Bli medlem

True flames tattoo

cadillacracer
Medlem

Gick med: 5 Oct 2008
Arrow Inlägg #1  14 May 2009
Är det nogon hä som provat eller sett en tatuering på Trueflames ? eller är det någon som vet om det går att göra snyggt ? Det är vvbara att fråga om jag ska lägga uppen bild på flamsen om ni inte vet hurdanna jag menaar..

MVH/Micke
Emil Edge
Artist

Gick med: 25 Nov 2007
Arrow Inlägg #2  18 May 2009
det är jävligt svårt att få det att se bra ut på huden. man behöver ha ganska mycket kontrast för att det ska se bra ut.
www.xemilx.com
emiledge.blogspot.com
Hard
Artist

Gick med: 21 Aug 2008
Arrow Inlägg #3  18 May 2009
jag tror det blir mer än lite svårt att göra true flames som gaddning .. med tanke på hur många olika lager transparant lack och solid om vartannat det läggs för att frambringa effekten ( ganska stora ytor o leka med innan dom skalar ner det med svart oxå ),, och att det ser ut som skit innan det klar lackas hur många gånger 8 - 20 gånger (dyrt) för att få fram djupet på motivet /bilen
Blodad tand .....
cadillacracer
Medlem

Arrow Inlägg #4  19 May 2009
Jo jag vet hur man gör true flames, håller själv på med motivlack ;) men var nyfiken på om det alls är möjligt att tex få den djupen i flamerna med olika transparanda lager tatueringsfärg. man lägger en mörkröd/orange bas sedan lite orangare, sen röt och tilsist lite gu/vit. Vore roligt om någon Tatuerare skulle kunna svara på frågan. vet inte om det är nogon som tatuerar inne på detta forum men man kan ju alltig hoppas ;)
cadillacracer
Medlem

Arrow Inlägg #5  19 May 2009
Ni får ursäkta mig om ni kanske är tatuerare ;)
MrDist
Artist

Gick med: 24 Mar 2008
Arrow Inlägg #6  19 May 2009
tror det är skitsvårt.. för man kör ju på svart bas när man lackar dom o så funkar ju inte tattoo färger..
www.bigslicktattoo.se
Pontus
Artist

Gick med: 26 Oct 2007
Arrow Inlägg #7  19 May 2009
Dan Hazelton har gjort det, runt en underarm, och det var rackarns så snyggt. Men frågan är hur det håller eftersom kontrasterna inte är så stora.
cadillacracer
Medlem

Arrow Inlägg #8  19 May 2009
Du råkar inte ha en bild på flamsen Dan Hazelton har gjort ? Det kanske är möjligt att man gör alting "Invert" att man frstlägger kula,orange, röd vit, sen lägger som sist en svart bas/skugga. Vart snack om kontrasten i färgen, det för står även jag att det är omöjligt att få eftersomhuden inte är en plan yta. Ingen som har erfaranhet att ha lackat lite mer realistiska flames ?
cadillacracer
Medlem

Arrow Inlägg #9  19 May 2009
dom här flamsen är ju lite mer realistiska men inte i rätt "Trueflames" stuk.
[img]http://img206.imageshack.us/img206/4945/flaminmonk5xd.jpg[/img]