IDAG Inloggade: 791   Kommentarer: 58   Bilder: 39
gaddad.se
Användarnamn:
Lösenord:

Glömt lösenord?   Bli medlem

Vad är det absolut sämsta med gaddad.se ?

Stuve
Webmaster

Gick med: 17 Jul 2006
Arrow Inlägg #1  25 Apr 2009
Halloj gott folk!
Nu har de gått några veckor sedan nya sidan kom upp, vi har väl börjat få till så de flesta funktioner som fanns på förra sidan även finns med på denna nu. det är lite "tabort" funktioner och forumet kvar, och det håller vi på att fixa just nu.

Men.. som ni vet så lyssnar vi i gaddad crew väldigt mycket på våra medlemmar och försöker att fixa alla förslag. Mycket blev bättre med nya sidan. men givetvis så finns det mycket som är mindre bra, och mycket som är helt värdelöst! Så nu vill jag ha en tråd med sånna saker, så att vi får upp de till ytan, vissa saker kan ju vara väldigt lätt att fixa! så kom igen.. Mörda oss!! =)

Vi vill ha in funktioner ni saknar, sånt ni vill skall bort, att vi är helt värdelösa på svenska, att sidan jämt är seeeeg, att de är error överallt, att de bara finns svanktribals, att de bara är massa tatuerade idioter här.. hah., kör hårt!
Jag börjar.

- Det finns många registrerade medlemmar på sidan, men många verkar vara inaktiva, hur får vi dem aktiva?
- Det är dålig aktivitet i forumet
- Folk laddar upp alldeles för mycket skitbilder
Kan vi hjälpas åt att lösa de här: Sitter fåglarna när dom står, eller är det tvärtom?
blackorchid
Medlem

Gick med: 25 May 2008
Arrow Inlägg #2  25 Apr 2009
Tycker ni borde ha "senast uppladdat" direkt på startsidan.
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #3  25 Apr 2009
blackorchid skrev:Tycker ni borde ha "senast uppladdat" direkt på startsidan.

Du menar att man skulle hamna på Live n direct när man loggat in ?
Kan vi hjälpas åt att lösa de här: Sitter fåglarna när dom står, eller är det tvärtom?
Ink Addicted
VIP-Medlem

Gick med: 30 Aug 2006
Arrow Inlägg #4  25 Apr 2009
Absolut sämsta är alla medlemmar utan vare sig bilder på sitt tryne eller på gaddar
Liberate Tu Temet Ex Inferis
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #5  25 Apr 2009
Ink Addicted skrev:Absolut sämsta är alla medlemmar utan vare sig bilder på sitt tryne eller på gaddar

Ang att dom inte har bilder på sina gaddad, kan ju faktiskt vara för att dom inte har några tatueringar än att visa upp, men är i planeringsstadiumet och söker inspiration tex. så de är nte så konstigt.
Däremot så är de ju tråkigt när man inte ser ett ansikta på medlemmen kan jag hålla med om, så då måste man ju försöka att "uppmana" till det.
ett sätt kanske kan vara genom att man inte kan förstora upp bilder om man inte har profiibild tex.
blackorchid
Medlem

Gick med: 25 May 2008
Arrow Inlägg #6  25 Apr 2009
Stuve skrev:
blackorchid skrev:Tycker ni borde ha "senast uppladdat" direkt på startsidan.

Du menar att man skulle hamna på Live n direct när man loggat in ?

Yes ,
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #7  25 Apr 2009
Jag skulle vilja ha en indikation på när man fått svar på ett inlägg i forumet osv.
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #8  25 Apr 2009
Albin-S.A.P.I. skrev:Jag skulle vilja ha en indikation på när man fått svar på ett inlägg i forumet osv.

som sagt, forumet är inte klart, och det kommer finnas med i uppdateringen av forumet
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #9  25 Apr 2009
Som Ink, eller att man inte får visa alla tatueringar.
nerd81
Medlem

Gick med: 22 Sep 2008
Arrow Inlägg #10  25 Apr 2009
Jag skulle tycka att det vore bra om gaddad kom ihåg användarnamn och password när man klickar i den rutan. har inte funkat för mig sedan nya versionen kom.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #11  25 Apr 2009
nerd81 skrev:Jag skulle tycka att det vore bra om gaddad kom ihåg användarnamn och password när man klickar i den rutan. har inte funkat för mig sedan nya versionen kom.

ja d funkar varken i FF,IE eller Chrome !
Zorlac
Medlem

Gick med: 10 Nov 2008
Arrow Inlägg #12  26 Apr 2009
Senaste kommenterade tatuering på live´n direct. (25 st)
En random 25 tatueringar på live'n direct för att ge även äldre tatueringar en chans.
Lite tråkigt att så gott som alltid är det folk som som lägger upp massor med bilder vid månadsbyten för att hamna på topplistan, bara efter någon dag på månaden har inte nya tatueringar en chans att hamna på listan (då de blir nerplockade från "senast upplagda";). Vilket resulterar i att topp 5 listan lika gärna kunnat heta "bäst fem de första 5 dagarna denna månaden".
Finns otroligt mycket bra gaddningar som är lite äldre som folk aldrig får uppleva eller tycka till om iom de aldrig får chans till exponering. Gaddads bildbank är sjukt stor, och hälften av dem skulle kunna rensas bort då bilderna är av sjukt dålig kvalitet, bild på annat än tatueringen i fråga(tuttar, naket, sexiga underkläder etc.)(fantastiskt att tatuering på ett streck i princip kan få sjukt många röster bara för att bilden visar lite naket etc.)
Någon form av kvalitetskontroll innan de läggs upp på sidan skulle vara på plats.
En ruta där man kan klicka i om man vill att tatueringen ska vara med och slåss om äran att bli månadens gadd. Vill man inte det så hamnar den inte på live´n direct och man kan heller inte ge den tummar/hits.
Bara ett par tankar jag haft.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #13  26 Apr 2009
Zorlac skrev:Senaste kommenterade tatuering på live´n direct. (25 st)
En random 25 tatueringar på live'n direct för att ge även äldre tatueringar en chans.
Lite tråkigt att så gott som alltid är det folk som som lägger upp massor med bilder vid månadsbyten för att hamna på topplistan, bara efter någon dag på månaden har inte nya tatueringar en chans att hamna på listan (då de blir nerplockade från "senast upplagda";). Vilket resulterar i att topp 5 listan lika gärna kunnat heta "bäst fem de första 5 dagarna denna månaden".
Finns otroligt mycket bra gaddningar som är lite äldre som folk aldrig får uppleva eller tycka till om iom de aldrig får chans till exponering. Gaddads bildbank är sjukt stor, och hälften av dem skulle kunna rensas bort då bilderna är av sjukt dålig kvalitet, bild på annat än tatueringen i fråga(tuttar, naket, sexiga underkläder etc.)(fantastiskt att tatuering på ett streck i princip kan få sjukt många röster bara för att bilden visar lite naket etc.)
Någon form av kvalitetskontroll innan de läggs upp på sidan skulle vara på plats.
En ruta där man kan klicka i om man vill att tatueringen ska vara med och slåss om äran att bli månadens gadd. Vill man inte det så hamnar den inte på live´n direct och man kan heller inte ge den tummar/hits.
Bara ett par tankar jag haft.

Bra där!
Zorlac
Medlem

Gick med: 10 Nov 2008
Arrow Inlägg #14  26 Apr 2009
Kom på en sak till.
Tatueringen som blir månadenstatuering läggs i "hall of fame" och röstfunktionen plockas bort från den så att samma gadd inte ska kunna ta plats månad efter månad.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #15  26 Apr 2009
Zorlac skrev:Kom på en sak till.
Tatueringen som blir månadenstatuering läggs i "hall of fame" och röstfunktionen plockas bort från den så att samma gadd inte ska kunna ta plats månad efter månad.

+1
marc30
Admin

Gick med: 8 Dec 2007
Arrow Inlägg #16  26 Apr 2009
lemang skrev:
nerd81 skrev:Jag skulle tycka att det vore bra om gaddad kom ihåg användarnamn och password när man klickar i den rutan. har inte funkat för mig sedan nya versionen kom.

Funkar för mig o jag har nya Firefox.
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #17  26 Apr 2009
Att det inte går att byta studio info.
nerd81
Medlem

Arrow Inlägg #18  26 Apr 2009
marc30 skrev:
lemang skrev:

Funkar för mig o jag har nya Firefox.

Jag har oxå senaste firefox men funkar ändå inte för mig... störande
Gäst
Gäst

Arrow Inlägg #19  26 Apr 2009
Jag irriterar mig på att man kan välja både "old school" och "new school" för ett motiv. Det är paradoxalt och motsägelsefullt enligt mig. Hela grejen med att kategorisera urvattnas. Ett motiv kan inte vara old school/traditionellt samtidigt som det är new school. Är det det en mix så är det new school i så fall.
cosmo
VIP-Medlem

Gick med: 25 Jul 2008
Arrow Inlägg #20  26 Apr 2009
Zorlac skrev:Gaddads bildbank är sjukt stor, och hälften av dem skulle kunna rensas bort då bilderna är av sjukt dålig kvalitet, bild på annat än tatueringen i fråga(tuttar, naket, sexiga underkläder etc.)(fantastiskt att tatuering på ett streck i princip kan få sjukt många röster bara för att bilden visar lite naket etc.) Någon form av kvalitetskontroll innan de läggs upp på sidan skulle vara på plats.

Det är väldigt mycket hud och lite tatuering ja.
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #21  26 Apr 2009
Härligt med massa förslag.. skall läsa igenom och begrunda dem ikväll när man har fått tillbaka huvudet som ja tror ja lämna på krogen igår... fortsätt att ösa nu när ni har möjligheten att få era störmoment fixade!
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #22  27 Apr 2009
Excalibur skrev:Som Ink, eller att man inte får visa alla tatueringar.

oki, men de kommer inte ändras på.. vill inte ha massa nazist och rasist saker här..thats it.
Stuve
Webmaster

Arrow Inlägg #23  27 Apr 2009
Ang ni som inte kan spara användar/lösen är de inget med att ni inte har cookies aktiverat ? kan ni spara på andra sidor?
för som sagt.. fungerar för mig och många andra så de låter heltskumt..

Ang de med att de är mycket skitbilder här, så är de nåt vi kommer att ta tag i, och så fort funktionen är klar så kommer vi att ha ett gäng admins som fixar det.
Dock så har ja sett att många klagar på bilder som ligger på "översiktdbilder" att man inte har beskärt den osv. men de tycker ja är fel. då den kategorin är till för att visa placeringen + att man inte kan rösta på de bilderna!

mvh
Stefan
nerd81
Medlem

Arrow Inlägg #24  27 Apr 2009
Stuve skrev:Ang ni som inte kan spara användar/lösen är de inget med att ni inte har cookies aktiverat ? kan ni spara på andra sidor?
för som sagt.. fungerar för mig och många andra så de låter heltskumt..

Ja det är just det som är helt skumt. Cookies är aktiverat och det funkar fint på andra sidor som kräver anv. & passw. Jag får väl installera om FF och se om det blir någon skillnad.
TMF
TMF
Medlem

Arrow Inlägg #25  27 Apr 2009
att ni inte haft någon fest
smash the ira